Loading...
 

MCC & Cars


remlichten

Op mijn MCC baan gaan de remlichten van de auto's regelmatig aan tijdens het rijden van blok naar blok terwijl er niet geremd hoeft te worden. In Koploper zijn deze blokken "normaalblokken" en staat de instelling in algemene database seinen/wissels b.v. 2 blokken vooruit. Zet ik deze op 5 blokken vooruit dan doet zich dit niet voor. Kan het te maken hebben met de afstand tussen de reedcontacten. Hiervoor is 10 cm gekozen waardoor de auto's aardig dicht achter elkaar kunnen stoppen bij stilstand.

m.v.g.
Wim

Netherlands

zelfde hebben wij ook, nooit echt aandacht aan geschonken maar wel benieuwd naar de oorzaak en evt. oplossing.

Grt,

Gerard


Netherlands

Wim & Gerard,

ik moest even graven in het geheugen: Als een auto twee blokken vooruit reserveert denkt koploper juist bij een overgang naar het volgende blok een fractie van een seconde dat hij nog maar een blok minder voor zich heeft en dus zal moeten afremmen. Een fractie later is er een blok extra gereserveerd en kan de maximale snelheid weer ingesteld worden. Voila, een flitsje van de remlichten.
Bij drie blokken vooruit gebeurt dit ook maar heeft hij even twee blokken vrij en kan dus voluit blijven rijden. Geen remflits.

Staat me bij dat dit met een van de upgrades van koploper gefixed was. Of had het iets te maken met niet kijken naar het aantal blokken maar de som van de lengte? Daar moet iemand anders in zijn geheugen graven...

Hans.


 
Dutch (Nederlands, nl)English British (British English, en-uk)German (Deutsch, de)